Ik ben Maya Hoppenbrouwers, coördinator van Praktijk STERK. Misschien doet de naam je wel een belletje rinkelen? Inderdaad, vier jaar lang was ik de bezielster van de psycho-sociale kampenorganisatie STERKkamp waarbij we meer dan 500 kinderen sterker in hun schoenen leerden staan.
Sinds 2018 ben ik tewerkgesteld als leerlingenbegeleidster in een secundaire school in Antwerpen en help ik leerlingen wanneer zij socio-emotionele moeilijkheden ervaren. Mijn begeleidingen typeren zich door mijn eeuwig enthousiasme waarmee ik kinderen en jongeren opnieuw in zichzelf laat geloven en hen aanmoedig om door te zetten. Ik vind het belangrijk om levenslang te leren en blijf me daarom ook steeds bijscholen, een greep uit de cursussen die ik extra volgde:
|
Hallo,
Mijn naam is Kim Van den Branden. Ik ben leerkracht lager onderwijs en heb voornamelijk ervaring in de 1ste en 2e graad van het lager onderwijs en ik hielp ook heel wat kinderen op school als zorgjuf en bijlesjuf. Als student kwam ik in contact met STERKkamp. Vanaf de start was ik enorm enthousiast over het volledige verhaal dat dit kamp met zich meedroeg. Meteen vanaf de eerste zomer vond ik dan ook mijn plaatsje binnen het STERKkamp-team. Vier jaar lang ging ik elke zomer- of paasvakantie mee op kamp om de kinderen meer in zichzelf te laten geloven. STERKkamp heeft me mee gevormd tot de juf die ik de dag van vandaag graag zou willen zijn en ook ben geworden. Eentje die oog heeft voor iedere leerling voor haar, een luisterend oor biedt en elk kind afzonderlijk het gevoel wil geven dat zoveel mogelijk kan zijn als je het maar probeert. Binnen praktijk STERK ben ik verantwoordelijk voor het groepstraject "STERK Zelfbeeld’. Hier begeleid ik 5 zaterdagvoormiddagen kinderen in kleine groepjes van 7 tot 12 jaar via laagdrempelige speltherapie om hen sterker in hun schoenen te leren staan. |
Hallo,
Mijn naam is Elina Bahro. Ik ben psychologisch consulent en klinisch psycholoog in opleiding aan de Vrije Universiteit Brussel. Mijn stage-ervaringen tijdens de opleiding Toegepaste Psychologie (Thomas More) als jeugdwerkster en leerlingenbegeleidster lieten mij inzien dat het begeleiden van kinderen en jongeren echt iets voor mij is. Daarom sta ik binnen Praktijk STERK vol enthousiasme in voor het geven van de groepslessen ‘STERK Relaxen’. Daarnaast doe ik ook individuele begeleidingen. Mijn interesse in de connectie tussen lichaam en geest komt terug tijdens de groepslessen. Tijdens de lessen ga ik samen met de kinderen opzoek naar een balans tussen beiden, om zo optimaal mogelijk te kunnen ontspannen. Als lesgeefster heb ik binnen het groepsgebeuren oog voor elk kind afzonderlijk. Ik duik in hun leefwereld en zie hen als kenners van hun eigen gevoelens, gedachten en gedragingen. Mijn doel is dan om als vangnet klaar te staan wanneer zij even het bos door de bomen niet meer zien. Mijn doel is bereikt wanneer de kinderen naar huis gaan met nieuwe technieken die ze dagelijks kunnen gebruiken om tot rust te komen. |
Hallo,
Mijn naam is Vanessa Gomes da Luz. Ik ben psychologisch consulente van opleiding (Thomas More). Ik heb een groot hart voor kinderen en jongeren en ben blij dat ik hiervan mijn beroep heb kunnen maken. Mijn begeleidingsstijl kan omschreven worden als warm en openhartig. Ik vind het belangrijk dat elk kind/jongere zichzelf kan zijn en blijven ongeacht gender, kleur, geloof of wat dan ook. Ik heb vier jaar lang met hart en ziel in een leefgroep gewerkt als begeleidster,opvoedster in de bijzondere jeugdzorg. Ik ging aan de slag met kinderen en jongeren van 0-18 jaar. Hier heb ik heel wat ervaring kunnen opdoen en meer geleerd over het belang van de context,het gezin waarin een kind opgroeit. Nu werk ik als begeleidster 24-uurs zorg in de psychiatrie op een afdeling voor kinderen en jongeren van 6-25 jaar bij wie de diagnose autismespectrumstoornis is vastgesteld. Bij de patiënten is er sprake van een verstandelijke beperking en gedragsproblemen. Binnen praktijk STERK kan je bij mij terecht voor een individueel begeleidingstraject. Ik richt mij vooral op emotionele problemen, sociale moeilijkheden en faalangst. |